Bad & Gym
Huvudmeny
Hem
Lyssna

Gruppträning - våra olika pass

Föredrar du att träna tillsammans med andra istället för att svettas själv? Både Myresjö simhall och Vetlanda badhus erbjuder flera olika möjligheter till gruppträning.

Alla pass är 55 minuter. Du ska fylla minst 14 år i år för att delta.

Cirkelfys

Är ett utav våra mest uppskattade pass där vi lägger fokus på styrka och kondition. Det handlar mycket om att vi vill skapa förutsättningar för att kroppen ska kunna utföra det den är byggd för. Ett tufft och intensivt pass där du utmanar kroppen med hjälp av redskap och egen kroppsvikt. Tillsammans bildar vi en härlig gruppkänsla. Cirkelfys är ett pass där du verkligen har möjlighet att utmana dig själv!

Cirkelträning inomhus

Var med på vår cirkelträning gym och få både konditionsträning och gymträning under ett och samma pass. Passet delas upp i en konditionsdel där vi använder konditionsmaskinerna och en styrkedel där vi använder oss av gymmaskiner och eventuellt fria vikter som tillhör gymmet. Instruktören lägger upp passet, peppar dig och hjälper dig med teknik och inställningar, vilket innebär att du som nybörjare i gymmet kan komma helt oförberedd. Inspirerande, motiverade och kul!

Cirkelträning utomhus (Vetlanda)

Blandade styrke-­ och konditions­övningar ute i friska luften. Vi anpassar oss efter vad naturen har att erbjuda och kör ett effektivt pass där du som deltagare får utmana dig själv både i stryka och kondition. Vi jobbar antingen i stationer eller i gemensamma övningar och du tränar efter din egen förmåga. Redskap i form av vikter från gymmet kan förekomma i passet.

Easy Line

Här erbjuder vi utmanande och effektiv träning för människor i alla åldrar. Vi tränar i maskiner som är uppbyggda med luftmotstånd istället för viktmagasin. Du tränar styrka och kondition på ett väldigt skonsamt sätt samtidigt som det ger hög kaloriförbrukning.

Easy Line bas

Lite lättare övningar och fokus ligger på enkelt, men med lite svårare alternativ. Vi använder oss av redskap och vår egna kroppsvikt och försöker undvika för mycket hopp och övningar som kräver att man ligger/sitter på golvet.

Easy Line styrka

Ren fokus på styrkeövningar. Instruktören väljer ut enskilda muskelgrupper eller fokuserar på hela kroppen. Här tränar vi med hjälp av egna kroppen eller med redskap. Inslag av kondition kan förekomma i uppvärming eller gemensamma övningar.

Easy Line kondition/core

Här delar vi fokus och riktar in oss på kondition under ena halvan och core andra halvan av passet. Konditionen kan tränas med eller utan redskap och här förekommer en del hopp och studs. Core tränas ofta liggandes på golvet eftersom att core innefattar: magen, bäckenet och nedre delen av ryggen och till viss del även överkroppen.

Puls

Ett gruppträningspass där gymmets olika konditionsmaskiner används i passet. Formatet är enkelt och effektivt, det är ett energigivande konditionspass tillsammans med andra i grupp. Ett pass som passar de flesta, nybörjare som vana deltagare.

Spinning

Spinning konditionspass på motionscykel i grupp. Du får ta dig igenom långa uppförs- och nedförsbackar och raksträckor. Du cyklar på olika växlar under passet och håller lägre varvat med högre tempo till fartfylld musik.

Senast uppdaterad 2017-03-22

Navigera vidare

Synpunkt Vetlanda

Myresjö Simhall

Vetlandavägen 12

570 13 Myresjö

Telefon 0383-967 23

Vetlanda Badhus

Norra Esplanaden 18
574 34 Vetlanda
Telefon 0383-967 22

Verksamheten drivs av
Vetlanda kommunlänk till annan webbplats
Telefon växel: 0383-971 00